WRITE[modificare | modificare sursă]
Este o instrucțiune pentru afișarea pe ecran a unui text (șir de caractere) sau a valorii unor constante, unor variabile sau unor expresii, exceptând date de tip vector sau fișier. Conținutul a ceea ce urmează să fie afișat pe ecran este încadrat de două paranteze rotunde. Lista a ceea ce urmează să fie afișat pe ecran este despărțită prin virgulă. Instrucțiunea WRITELN face aceeași acțiune ca și WRITE dar după afișare mută cursorul la începutul rândului următor al ecranului.
Exemplu[modificare | modificare sursă]
write ('a=', a);
Descriere: afișează pe ecran șirul a= după care afișează valoarea variabilei sau constantei a.
READ[modificare | modificare sursă]
Este o instrucțiune care citește de la tastatură o variabilă, cu excepția tipului boolean și a vectorilor. Variabilele se scriu între paranteze și, dacă sunt mai multe variabile, se despart prin virgulă. Instrucțiunea READLN face același lucru ca READ dar așteaptă un <ENTER> înainte de a prelucra datele primite. În caz că sunt citite mai multe variabile, introducerea acestora se va face prin separarea valorilor prin spații albe (<Space>, <TAB> sau <ENTER>).
Exemple[modificare | modificare sursă]
write ('Dati x='); readln (x);
Descriere: afișează pe ecran Dati x= după care citește de la tastatură valoarea variabilei x.
readln;
Descriere: așteaptă apăsarea tastei <ENTER> după care continuă cu restul de instrucțiuni din program.
READKEY[modificare | modificare sursă]
Este o instrucțiune de citire de la tastatură a caracterelor (valori de tip char) fără ca acestea să fie afișate pe ecran. Variabila caracter citită se scrie între paranteze.
Exemplu[modificare | modificare sursă]
write ('Parasiti aplicatia? (d/n)'); readkey (x);
Descriere: afișează pe ecran Parasiti aplicatia? apoi așteaptă să fie introdusă de la tastatură o literă.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu